ترفندهاي ويندوز
نوشته شده توسط : محمد حسین

 

كلك هاي ويندوز !
 
      چگونه درایو ها را خودكار Defrag كنیم ؟

معمولاً سطح هارددیسك به قسمت هایمختلفی تقسیم می شود و هر بخش ویژه ی اطلاعات خاصی است كه باید در جای خود باشند تاسیستم به خوبی و با سرعت كار كند . هرگاه برنامه ای را نصب و یا فایلی را كپی میكنید ، در جایی قرار می گیرند .
وقتی كه بعد از مدتی آنها را پاك می كنید ، جایآنها خالی مانده و در نتیجه ساختار هارددیسك و درایو ها به طور نامنظم و به همریخته شد و باعث كاهش كارایی و سرعت دستگاه می شود . به همین دلیل باید هراز چندگاهی با استفاده از فرمان Defrag در Systemtools به این وضعیت سامان بخشید .
برای این كه این كار را راحت ترانجام دهیم ، یك فایل جدید به نام context_defrag.inf در Notepad بسازید و متن زیر را در آن تایپ كنید ( توجه داشتهباشید هنگام ذخیره كردن فایل گزینه ی All Files را انتخاب كنید نه Text Documents )

Context _ defrag . lNF
Adds Defrag to The right clickcintext menu in windows XP
{ VERSION }
signature= "$ CHlCAGO $ "
{ Default lnstall }
{AddMe}
HKCR "DrveshelDefragCommand" EFRAG.EXE

۱%"
سپسراست كلیك كرده و گزینه ی install را انتخاب كنید . این كار یك منوی جدید در XP اضافه می كند كه توسط آن می توانید به طور خودكار درایو ها را Defrag كنید . به اینصورت كه در پنجره ی My Computer روی درایو مورد نظر كلیك كرده و گزینه ی Defrag راانتخاب كنید . پنجره ای ظاهر خواهد شد و درایو Defrag می شود . وقتی كه این كار بهپایان رسید ، پنجره بسته می شود .
اگر بخواهید این قابلیت را حذف كنید ، از منوی Start ، گزینه ی Run را اجرا كرده و regedit.exe را تایپ كنید . به آدرس HKEY_CLASSES_ROOTDrivesShell رفته و پوشه ی Defrag را پاك كرده و Regedit راببندید .





:: موضوعات مرتبط: ترفندهاي ويندوز , ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: